Akupunktur

Et forløb med akupunktur bygger på en grundig undersøgelse af dine komplikationer.

Selve behandlingen foregår med tynde nåle, som sættes forskellige steder på kroppen, f.eks. i hænder, fødder og ører.

Typisk føles kun varme, prikken eller let sovende fornemmelse, når nålen sættes i.

Nogle oplever allerede resultater af behandlingen efter første gang, for andre kan der gå 3-5 gange, inden resultaterne opleves.

Hvem er det til?

Akupunktur kan være løsningen for dig, der har prøvet mange forskellige behandlingsformer uden held. De fleste har god effekt af behandlingen, også når andre behandlere og behandlingssystemer har givet op.

Behandlingen kan anvendes ved længerevarende og komplekse problematikker, og når der er flere komplekse forhold, som spiller ind.

akupunktur behandling

Vi anvender ofte behandling med akupunktur i forbindelser med f.eks.:

• smerter omkring bækken
  • nakkesmerter
  • lændesmerter og rygsmerter

eller ved smerter i kroppen, der kan være svære at definere.

Hvordan foregår det?

Et behandlingsforløb varierer meget fra person til person, afhængig af kompleksitet og årsagen til dine smerter og gener.

Sammen med dig vil din fysioterapeut planlægge et behandlingsforløb, som passer præcis til dig.

Akupunktur kan gives som isoleret behandling, men i klinikken har vi god erfaring med supplerende fysioterapeutisk behandling.

Det vil altid være en individuel vurderingssag, som fysioterapeuten anbefaler på baggrund af jeres samtaler og første konsultation.